Un canal navigabil, care să transforme Bucureştiul într-un oraş-port, conectat la Dunăre, a devenit un obiectiv strategic pentru administraţia Oprescu. Primarul general a expus proiectul în cadrul întâlnirii anuale privind strategia UE pentru Regiunea Dunării, la care au participat cancelarul german Angela Merkel şi Johannes Hahn, comisar european pentru Politică Regională.
Început în 1984 şi abandonat în 1989, din cauza evenimentelor din decembrie, canalul Dunăre-Bucureşti este acum finalizat în proporţie de 70%. Investiţia realizată atunci poate fi zadarnică, dacă autorităţile nu se grăbesc să aloce bani pentru continuarea lucrărilor. Tot ce s-a construit se poate distruge din cauza trecerii anilor. Pentru finalizarea canalului navigabil, care ar pune Bucureştiul pe rutele comerciale ale fluviului, ar fi nevoie de un miliard de euro. Primarul Sorin Oprescu a prezentat ieri acest proiect oficialilor europeni, dar şi motivele pentru care UE ar trebui să-l sprijine financiar.
Edilul general a fost prezent şi astăzi la lucrările Forumului Anual privind Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, de la Regensburg, unde a participat şi Cancelarul Republicii Federale Germane, Angela Merkel. Acesta i-a explicat Angelei Merkel motivul pentru care canalul Bucureşti-Dunăre ar putea fi benefic şi pentru germani.
“Doresc să mă asigur că acest proiect, susţinut de o parte a societăţii româneşti, dar şi contestat de o alta, este corect prezentat şi astfel înţeles prin prisma avantajelor pe care ar urma să le aducă, nu numai nouă românilor, ci şi Europei, şi mă refer aici la reducerea decalajelor dintre diversele sale regiuni. Canalul Bucureşti – Dunăre nu înseamnă doar o nouă rută de transport, ci şi o sursă de energie, o sursă de apă pentru dezvoltarea unui sistem performant de irigaţii, o investiţie în turism, dar şi în protecţia mediului”, a declar