Oraş al baschetului, handbalului şi poloului, Oradea n-a avut niciodată piloţi de motorsport, necum campioni. Asta până la Andrei Mitraşca, un psiholog cu fire de poet, despre care nici proprii părinţi nu credeau că va răzbi într-un sport dur, periculos şi costisitor.
Tenacitatea l-a făcut însă să depăşească toate piedicile şi, cu Seatul său Ibiza Diesel, să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, făcându-şi loc între campioni şi sperând că într-o bună zi va ajunge la faima unui Titi Aur sau, cine ştie, chiar a unui Sebastien Loeb.
Din braţele mamei
Andrei s-a îndrăgostit de maşini din pruncie, când nici mama, profesoară de română, nici tatăl, antrenor de baschet, nu ghiceau că fiul lor va face din asta o meserie. "O puneam pe mama să-mi deseneze o maşină, încă una şi încă una, până îi adormeam în braţe. Când trecea o maşină pe stradă şi-i auzeam motorul ori claxonul, mă trezeam şi o luam de la capăt", povesteşte Andrei, singurul orădean care, după ce a debutat în raliuri ca navigator copilot, a ajuns pilot şi campion naţional la cursele de viteză în coastă, desfăşurate pe serpentine de munte.
Nici nu ajunsese la şcoală când deja deosebea după zgomotul motorului o Dacie de o Lada sau un Wartburg de un Trabant. Crescând, patima parcă i s-a mai domolit şi o vreme s-a luat cu învăţătura, iar dintre sporturi a practicat schiul, înotul şi atletismul. Microbul i-a rămas însă în suflet şi a reizbucnit în adolescenţă. "După 1990 apăreau puzderie de reviste auto şi ştiam modele, perioade de fabricaţie, motorizări, accesorii...". La televizor urmărea tot ce putea din competiţiile auto: Formula 1, dar mai ales campionatele de turisme, pe care le considera mai spectaculoase decât Marele Circ, unde se repeta monoton turul aceleiaşi piste.
La întrecere cu legea
După liceul terminat la Gojdu, Andrei a urmat Psihologia la Timişoara, unde dest