Preşedintele francez Francois Hollande, liderul socialist ales în mai 2012, are în vedere eliminarea temelor pentru acasă din învăţământul primar şi secundar, pe motiv că acestea le oferă un avantaj nedrept elevilor mai înstăriţi.
Planul său, însă, a atras critici tocmai din partea celor în ajutorul cărora trebuia să vină măsura: elevii cu o situaţie materială precară, relatează „Fox News“.
Nici experţii din educaţie nu sunt mulţumiţi, argumentul lor fiind că elevii din mediile sărace au nevoie de scopul pe care îl servesc temele pentru acasă.
„Cei mai săraci îşi doresc teme pentru că sunt conştienţi de importanţa şcolii şi de faptul că ea reprezintă singura şansă pentru a avea o viaţă mai bună“, a declarat Emmanuel Davidenkoff, editor şef pentru revista L`Etudiant, care tratează probleme din sistemul francez de educaţie.
Preşedintele francez consideră că temele pentru acasă favorizează familiile înstărite deoarece acestea au mai mult timp pentru a se ocupa de copiii. Planul lui Hollande face parte dintr-o serie de reforme menite să transforme învăţământul primar şi secundar în unul mai agreabil pentru copii, în contextul în care ţara a rămas în urma altor naţiuni la capitole precum citit şi ştiinţă.
„Educaţia este o prioritate. Un program educaţional este, prin definiţie, un program social. Temele ar trebui făcute la şcoală, nu acasă“, a declarat Hollande în cadrul unui discurs ţinut în octombrie la Universitatea Sorbona.
Studenţii francezi merg la şcoală patru zile pe săptămână, iar fiecare zi are un program încărcat. Şcoală din Franţa este obositoare, crede Peter Gumbel, autorul unei cărţi despre sistemului educaţional din Franţa.
„Este o presiune enormă şi lipseşte distracţia“, a spus Gumbel.
Mulţi experţi consideră că eliminarea temelor pentru acasă nu este o idee bună.
„E bine de ţinut minte că elevii ar tre