Daca ordonanta de urgenta ce schimba Legea audiovizualului si traseul banilor in publicitatea TV va fi pusa in aplicare, "impactul imediat asupra pietei de publicitate TV va fi de 20%, ceea ce va accentua trendul de scadere si contractare a pietei de publicitate din ultimii ani", arata un document de pozitie al IAA Romania - asociatia ce reuneste interesele a peste 120 de companii active in industria comunicarii - agentii de publicitate, media si clienti de publicitate. In documentul adoptat dupa o reuniune a membrilor asociatiei, desfasurata luni, IAA cere "cu fermitate neadoptarea de catre Guvern in regim de urgenta a ordonantei de modificare a Legii audiovizualului si eliminarea textului propus" la punctul care se refera la achizitionarea de spatiu publicitar.
UPDATE IAA a transmis, miercuri, si un comunicat de presa referitor la evaluarile prezentate in documentul de pozitie. Vezi comunicatul in documentul atasat
Documentul de pozitie IAA a fost transmis CNA si urma sa fie transmis, miercuri, si Guvernului.
Reuniunea de luni a IAA a adus laolalta reprezentantii a 45 de companii si organizatii - cele mai importante televiziuni, clienti de publicitate (companii romanesti si multinationale), agentii de publicitate, regii de publicitate, distribuitori, asociatii profesionale. Discutia - cu o participare rar intalnita la reuniunile IAA - a fost foarte aprinsa si a pus in evidenta opinia comuna, impotriva ordonantei, a agentiilor si clientilor de publicitate si abtinerea celor mai multe televiziuni.Discutiile de la IAA s-au concentrat mai ales asupra unui articol nou introdus in Lege prin ordonanta de urgenta, care spune ca: achizitionarea de spatiu publicitar TV nu poate fi facuta de un interimar decat in numele si pe seama clientului; orice oferte de pret pentru publicitatea TV, prezentate de intermediari beneficiarilor, vor fi confir