Criza financiara si economica a reprezentat testul de rezistenta pentru afacerile mici si mari din intreaga lume si a pus in lumina cea mai de pret resursa a unei companii, resursa umana. Un angajat pregatit si motivat este, in multe cazuri, secretul marilor succese.
"Acum cand vanzarile nu mai sunt pe foc automat, antreprenorii isi dau seama ca trebuie sa-si intareasca resursa umana ca premisa pentru noi ani frumosi", a spus Octavian Pantis, director al companiei de training TMI Romania, intr-un interviu acordat Ziare.com.
Pe de alta parte, in Romania nu exista inca o cultura manageriala puternica, in contextul in care multi specialisti au devenit manageri, fara a-si insusi, insa, si competentele specifice. "Cand esti manager nu mai e vorba de tine, ci de cei din echipa ta. Pe ei trebuie sa-i scoti in fata, sa-i pui in valoare", a adaugat Octavian Pantis.
Care sunt, in prezent, tendintele pe piata de training? Cum estimati ca va evolua aceasta in continuare?
Dupa cativa ani in care firmele de training s-au straduit sa se specializeze pe cate ceva, tendinta este acum de diversificare a serviciilor, ceea ce nu e un lucru rau, intrucat portofoliul de servicii disponibile pe piata e mai bogat. In viitor, unele servicii noi vor avea viata scurta sau vor avea o pozitionare de nisa, cu un volum mic de lucru. Cresc optiunile de training online, se reduce durata medie a unei sesiuni de training, iar aplicabilitatea practica imediata a conceptelor devine obligatorie. Adica participantii vor sa vada beneficii imediate ale sesiunii parcurse.
Din perspectiva clientilor, tendintele sunt de crestere a trainingului intern, de directionare a angajatilor catre studiu individual, online sau nu. Colaborarea cu furnizori externi se face cu niste obiective foarte specifice pe masa si cu un buget foarte atent calculat.