O Dacie, câteva idei, trei tineri îndrăzneți din Fitionești și multă răbdare. Așa a început una dintre cele mai cunoscute afaceri din curieratul autohton: FAN Courier, 100% românesc
«Un business de familie pe care vrem să-l lăsăm moștenire copiilor», spuneau cei trei antreprenori, Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu, la scurt timp după valul de achiziții care a schimbat lumea curierilor în 2008, când branduri românești au trecut sub umbrela unor giganți internaționali. Ei nu și-au dorit să vândă, ci să consolideze. Deveniseră deja, de ceva vreme, lideri între curierii locali și spuneau o poveste care nu ajunsese la final. Au pornit de la zero acum 14 ani și au ajuns la afaceri de 51,5 milioane de euro. Un business 100% românesc, într-o piață locală, evaluată astăzi la peste 200 milioane de euro. „Privind retrospectiv, credem că am lansat FAN Courier într-un moment în care acest domeniu avea nevoie de competiție. În 1998, nu se putea vorbi cu adevărat despre o piață concurențială. Exista Cargus, care începuse încă din 1991, Pegasus - care în acel moment țintea doar curieratul din București - mai exista Prioripost, departamentul de curierat rapid al Poștei Române“, face o scurtă trecere în revistă Adrian Mihai. Giganții pieței mondiale - DHL, FedEx, UPS și TNT - existau la nivel de reprezentanțe, însă curieratul domestic nu se găsea în sfera lor de interes. Bineînțeles, o piață neconcurențială înseamnă deopotrivă avantaj și dezavantaj. Avantajul consta în nevoia pieței, pe care cei de la FAN au identificat-o și care a fost confirmată ulterior. Dezavantajul venea din lipsa de informație. În acel moment, era aproape necunoscută ideea de curierat rapid destinat pieței domestice, motiv pentru care o bună perioadă de timp cei trei antreprenori au fost nevoiți să explice că FAN nu este o extensie a Poștei Române și că nu se ocupă cu distribuția de zia