În urmă cu mai bine de 10 ani, Traian Băsescu părea să rămână un politician şi un om de afaceri local, ancorat temeinic, cu toată familia, în lumea românească, mai mică, dar plină de recompense materiale, pe care a ştiut foarte bine cum să le obţină – aproape toate pe căi obscure, în dispreţul oamenilor şi al legii.
Pe Petre Roman, ca director al campaniei sale electorale, l-a sabotat sistematic, Roman obţinând la prezidenţialele din 2000 de trei ori mai puţine voturi decât propria sa grupare politică, iar după scurt timp, în 2001, i-a furat tot partidul, Partidul Democrat; a traficat case şi terenuri contra autorizaţii de funcţionare, şi-a aprobat singur, ca primar al Capitalei, repartizarea şi cumpărarea unei vile de lux în centrul oraşului; s-a aflat în spatele a tot felul de firme, firmuliţe şi afaceri deocheate cu statul, cum au fost dezmembrarea, tăierea şi vinderea la fier vechi a unor nave mai vechi, dar şi contracte grase de reparare a altor nave, oferite de Ministerul Transporturilor, condus de Traian Băsescu, unor firme particulare aparţinând lui...Traian Băsescu (?!); tot felul de alte afaceri de familie, prin opt firme, cu cartofi din Turcia, împrumuturi bancare restituite parţial, pulpe de pui din America reexportate sub formă de şniţele în Anglia (carnea de pui americană cumpărată de Băsescu nu se putea opri în Anglia, fiind veche, congelată de ani şi interzisă la import de către britanici), produse lactate, fier vechi, transporturi, contracte de închiriere ilegale în imobile de lux revendicate de foştii proprietari, sau obţinute de la RAAPPS fără să mai deţină calitatea de demnitar, consultanţă, îngheţată şi havane; apoi, ca primar, demolări de mii de chioşcuri şi mici afaceri de familie, precedate de sponsorizări consistente pentru campania electorală la Primărie, de la două mari firme străine de supermarketuri; asfaltări, borduri şi 64