In doar cateva saptamani, pe fondul unei atentii crescute din partea mass media, awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de doua ori si jumatate, pana la 69,8% din populatie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre romanii care au aflat despre acest eveniment au cumparat ceva in weekendul 23-25 noiembrie.
Studiul, realizat intre 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al romanilor cu ocazia Black Friday si a masurat intreaga piata de retail din Romania.
Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o crestere accelerata a procentului romanilor familiarizati cu acest eveniment - in mai putin de 20 zile, acesta a sarit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie.
Conform studiului, 38,1% dintre cumparatori au ales de Black Friday sa cumpere online. Cei mai multi romani s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau inlocui produsele electrocasnice din gospodarie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta categorie.
Pe locul doi si trei in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT:
segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumparaturi.
De Black Friday, romanii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumparaturi . Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2% dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2000 de responde