Administraţia Străzilor din Bucureşti a organizat două licitaţii, cu miros puternic de fraudă, prin care alocă bugete astronomice, de ordinul sutelor de milioane de lei, unor firme care ar trebui să se ocupe de marcajele rutiere de pe străzile Capitalei.
Pe artere principale din centrul Bucureştiului, precum bulevardul Mihail Kogălniceanu sau Regina Elisabeta au fost scoase toate marcajele rutiere, urmând ca, în viitorul apropiat să fie montate unele noi. Administraţia Străzilor Bucureşti, instituţie aflată în subordinea Municipalităţii a decis prin licitaţie, alocarea sumei de 54 de milioane de euro unui consorţiu format din trei firme, care ar urma să se ocupe în următorii patru ani de semnele şi marcajele rutiere din Bucureşti.
Acţiunile Alinei Roman, şefa instituţiei, au intrat în vizorul presei de mai mult timp, care atrăgea atenţia asupra şmenurilor făcute la cârma instituţiei. Noul contract atribuit de Administraţia Străzilor Bucureşti face parte dintr-un şir de şmecherii pe bani publici al şefei instituţiei, care a organizat două licitaţii pentru aceleaşi servicii.
În luna iulie din 2011, Administraţia Străzilor a încheiat în urma unei licitaţii un acord-cadru cu durata de 4 ani, cu firma Vesta Investment în care companiei respective I se cerea să se ocupe de proiectarea şi execuţia unor lucrări de semnalizare orizontală (marcaje rutiere) şi verticală (indicatoare) pentru suma de 20,9 milioane lei.
La şase luni de la atribuirea contractului respectiv, Alina Roman a anunţat că instituţia pe care o conduce va organiza o nouă licitaţie care viza încheierea unui alt acord-cadru pentru proiectare, execuţie şi administrare a semnalizării rutiere orizontală şi verticală. De data aceasta, suma pusă la bătaie, era de peste 10 ori mai mare adică 245 milioane lei cu TVA.
Izul dubios al afacerii a fost sesizat şi de unele firme parti