La începutul acestei luni, Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră al navelor maritime derulate în porturile aflate în administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC).
Conform comunicatului instituţiei concurenţiale, investigaţia se referă şi la două posibile înţelegeri, dintre care una ar viza o posibilă înţelegere între companiile care pot efectua remorcaj de manevră al navelor maritime, prin crearea unei societăţi în comun (singura ce efectuează aceste servicii), în timp ce a doua are în vedere „împărţirea prestării serviciilor de pilotaj pe intervale de timp".
„În cadrul acestei investigaţii, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul CNAPMC, dar şi la companiile active pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră: SC Black Sea Services SRL, SC Black Sea Pilots, SC Maritime Pilot SRL, SC Canal Sea Services SRL, SC Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA şi SC Remo Services SRL", se specifică în comunicatul Consiliului Concurenţei.
Imediat, a ieşit Decebal Şerban, directorul general al Portului Constanţa, care spunea că investigaţia Consiliului Concurenţei ar fi venit ca urmare a unor sesizări din partea unor agenţi. „Suntem într-o investigaţie demarată de Consiliul Concurenţei în ceea ce priveşte efectuarea serviciilor de pilotaj şi remorcaj. Pentru mine nu este surprinzător, dar nu pot să nu-mi pun un semn de întrebare vizavi de cei care au făcut aceste sesizări. Din câte ştiu eu, aceste sesizări au fost făcute, surprinzător, de agenţi". Şerban a menţionat şi că, din informaţiile pe care le deţine, ar fi vorba despre patru astfel de sesizări. „Domnii de la Consiliul Concurenţei s-au prezentat aici, au scotocit în evidenţă şi au luat copii după tot felul de documente. Aşteptăm judecata şi soluţia respectivă",