Un fost director al Băncii Țiriac a sesizat, acum zece ani, importanța pe care o vor căpăta în viitor GPS-ul și monitorizarea flotelor auto. Acum, conduce un business de circa 2 mililoane euro
O poveste de succes începe de la o idee bună şi multă voinţă. Aşa începe și povestea lui Adrian Dinu, fostul bancher care, după o întâlnire cu un vechi prieten, Dan Voicu, angajat și atunci, și acum la Microsoft în Seatle, a ales una dintre cele trei invenții cu care Voicu venise în România: prototipul de echipamente de monitorizare prin GPS a autovehiculelor.
Un alt prieten, avocat și încă un fost client al băncii, care au acceptat să finanțeze primii pași printr-un aport de 50.000 de euro, a contribuit și el la constituirea firmei SAS Grup, acum zece ani de zile. În 2005, societatea a avut un moment de răscruce: „Unul dintre clienți dorea să cumpere 100 de aparate GPS de monitorizare. Ale noastre costau atunci 625 de euro, iar clientul ne-a mai arătat o ofertă în care aparatele costau 400 de euro. Era oferta lui UTI Grup, companie care însă la ora actuală nu prea mai activează pe această piață. În acel moment am luat decizia că trebuie să dezvoltăm un centru de cercetare-proiectare care să ne ajute să ne creăm aparatură proprie, soluții proprii, pentru a putea scădea prețul“, îşi aminteşte Dinu. După acest pas, acționarii au creditat firma cu până la 300.000 de euro și 100.000 de lei, valoarea capitalului social până în 2007, când firma s-a rentabilizat și a dat și dividente. Clienţii nu au întârziat să apară nici chiar în perioadă de criză, compania având în prezent peste 1.500 de clienţi - companii mari pentru care asigură monitorizarea flotelor auto, printre care se numără Coca-Cola, Vel Pitar, Caroli, Polisano -, și aproximativ 20.000 de aparate montate pe autovehicule.
Astfel, SAS Grup a ajuns să controleze aproape o treime din totalul pieţei, evalu