Se pare că românii asociază Black Friday cu preţuri bune, fapt care elimină impulsul de a compara preţurile. Dar după ce au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, 70% dintre români s-au declarat nemulțumiți de procentul de reducere aplicat (de aprox. 20%), așteptându-se ca acesta să fie de aproximativ 40-50%, arată un studiu realizat de Exact Cercetare și Consultanță.
Cele mai cumpărate produse au fost calculatoarele și accesoriile PC, urmate de electronice și electrocasnice. Aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday, au optat pentru Emag (45 %), în timp ce Flanco și Altex s-au situat pe pozițiile 2 și 3 în ceea ce privește preferințele consumatorilor, la o distanță foarte mică unul de celălalt – cu 10 %, respectiv, 9 %.
Deși targetul acestui studiu (persoanele active online) se informează în principal de pe Internet, principala sursă în construirea awareness-ul fenomenului Black Friday a fost reprezentată totuși de TV, cu un procent de 59 %. Pe poziția a doua, cu un procent de 36 % s-au situat deopotrivă internetul, persoanele apropiate și presa scrisă.
Deși Black Friday a devenit deja o tradiție în Occident, iar la noi în țară un fenomen care a luat amploare în ultimii ani, aproximativ jumătate din persoanele intervievate (48 %) au auzit însă de „Vinerea neagră a cumpărăturilor” abia în acest an.
În contextul unei comunicări agresive a fenomenului reducerilor în toate mediile de comunicare, doar 31% dintre români au achiziționat totuși cu ocazia Black Friday. Numărul mediu de produse cumpărate a fost de 2, iar suma medie cheltuită cu această ocazie de 690 lei.
Cele două produse achiziționate în medie de un cumpărător fac parte din intervale de preț diferite: s-a cumparat un produs de valoare mare (aproximativ 550 lei), împreună cu un produs de valoare mică (valoare medie de 1