Conform unei monitorizări a Institutului de Politici Publice, în tot mai multe oraşe se observă cutuma de concesionare a serviciilor publice unor operatori privaţi sau unor societăţi la care Municipalitatea respectivă are acţiuni pe perioade lungi şi foarte lungi. Tendinţa încheierii unor contracte pe termen lung continusă să se observe şi la Timişoara, unde Primăria a decis să atribuie un contract de mentenanţă a fântânilor publice pe un interval de patru ani.
Contracte pe patru ani
Municipalitatea timişoreană şi-a anunţat, zilele trecute, intenţia de a atribui pe o perioadă de patru ani serviciile de întreţinere a fântânilor publice de pe raza Timişoarei, fiind dispusă să dea pentru aceste servicii suma de trei milioane de lei. Pentru aceşti bani, agentul economic care va reuşi să-şi adjudece contractul se va ocupa de inspecţie, încercări, măsurări, reglări, reparări, întreţinere, detectarea defecţiunilor, înlocuirea componentelor, service, curăţenie, în scopul menţinerii în stare de funcţionare a echipamentelor hidraulice ale ceor 92 fântâni forate pentru distribuţie apă potabilă şi a celor 31 de puţuri forată pentru distribuţie apă industrială aflate în patrimoniul Primăriei.
Interesant este faptul că Municipalitatea a decis să repartizeze un astfel de contract pe patru ani, deşi acesta nu presupune neapărat o continuitate, pentru firmele de specialitate, care oricum trebuie să aibă deja procurate utilajele necesare, deci putea fi împărţit în contracte de doi ani sau de un an.
“Noi am luat în discuţie nu o dată aceste contracte, în plenul Consiliului Local. Mai ales că unele contracte s-au parafat de-a lungul anilor şi cu clauze care le făceau imposibil de reziliat. Argumentul care se aduce pentru aceste contracte pe termen lung este că agentul economic căruia îi este atribuit contractul se specializează, în ti