Primăria Municipiului Zalău urmează să depună, la Ministerul Dezvoltării, cereri de finanţare pentru reabilitarea termică a cinci blocuri din oraş, prin fonduri europene. Cererile vor fi depuse pentru Programul de sprijinire a investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe, finanţat din fonduri europene şi derulat prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Municipiului Zalău, Manuela Ghiuruţan, până acum au fost depuse din partea asociaţiilor de proprietari 14 dosare. Dintre acestea, doar cinci dosare, care au avut documentaţia completă şi a fost finalizată verificarea, vor fi înaintate spre aprobare Consiliului Local, cel mai probabil într-o şedinţă extraordinară care va avea loc înainte de finalul anului. Acestea sunt blocurile O1, O2 şi OM de pe Bulevardul Mihai Viteazul, zona Galerii, blocul N 3 de pe strada Avram Iancu şi blocul Lira, de pe strada Tudor Vladimirescu. În şedinţa Consiliului Local Municipal de luni, 17 decembrie, consilierii au adoptat o hotărâre prin care s-a stabilit cum vor plăti asociaţiile de proprietari partea de cofinanţare ce le revine în acest proiect. S-a decis, astfel, ca, în prima fază, primăria să asigure fondurile necesare acestei co-finanţări, urmând ca sumele aferente să fie recuperate, ulterior, prin taxa de reabilitare termică. Cuantumul taxei urmează să fie stabilit, pentru fiecare proprietar în parte, după adjudecarea contractului de execuţie a lucrărilor. Şi durata de eşalonare a plăţilor va fi stabilită abia în perioada următoare. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, asociaţiile de proprietari solicită o durată de rambursare de până la 10 ani, motivând cererea prin faptul că majoritatea proprietarilor sunt pensionari ori au venituri mici.
Primăria Municipiului Zalău urmează să depună, la Ministerul Dezvoltării, cereri de finanţare pent