“În România sunt multe poveşti care merită spuse”
Paul Welling este Senior Vice President, Head of Channels pentru Discovery Networks în Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu şi Africa. În traducere “şeful” peste tot ce înseamnă programe şi strategii de programe în 99 de ţări de pe mai multe continente. Când ni s-a oferit oportunitatea realizării unui interviu cu el ni s-a părut important să ştim cum arătăm noi, românii, în raport cu “ceilalţi”. Dar şi să vedem ce spune despre conflictul cu RDS-RCS...
■ Jurnalul Naţional: Canalele de filme documentare au găsit cea mai bună cale de a face educaţie. Puteţi să ne daţi câteva exemple concrete de felul în care au ajutat oamenii? Şi nu mă refer la campanii, ci la exemple individuale…
■ Paul Welling: Dacă ar fi să încep cu cele mai cunoscute cazuri în care Discovery a ajutat diverse persoane, v-aş putea povesti despre situaţiile extreme, prezentate şi în presă, ca de exemplu o bunică din Australia care a supravieţuit unei inundaţii folosind tehnici învăţate dintr-un episod din Vânătorii de mituri sau un băiat din Statele Unite care a supravieţuit unui îngheţ în timp ce se căţăra pe munte amintindu-şi de ponturile din Tehnici esentiale de supravieţuire.
Pe de altă parte, impactul Discovery înseamnă mult mai mult de atât pentru că se manifestă în fiecare zi, în diferite moduri. Probabil că vă amintiţi de campania din această primăvară din România când am realizat un studiu despre cum le-a influenţat Discovery viaţa telespectatorilor. Cei mai mulţi au răspuns că Discovery le-a schimbat viaţa oferindu-le informaţii despre ştiinţă, istorie şi civilizaţie, deschizându-le orizonturile. Discovery a fost primul canal de documentare care a intrat în casele românilor şi le-a arătat lucruri pe care ei îşi doreau să le cunoască dar la care le-ar fi fost foarte greu să ajungă în mod direct.
Partea b