Scandalul Instagram de zilele trecute, după ce reţeaua socială şi-a schimbat regulamentul, iar mai mulţi utilizatori au reclamat faptul că platforma le poate vinde pozele, a lansat o dezbatere: cine deţine conţinutul pe care-l distribuim pe reţelele sociale?
Potrivit cotidianului „The Guardian“, care a vorbit cu avocatul Osborne Clarke, există două practici întâlnite pe internet: „Ori îţi spun că ai dreptul să deţii conţinutul, dar l-ar putea folosi printr-unele metode sau pur şi simplu îţi spun că nu îţi deţii conţinutul“.
Aceste drepturi pot fi văzute de orice utilizator al internetului în Termenii şi Condiţiile site-ului. De asemenea, în momentul când se schimbă regulamentul, fiecare utilizator primeşte de obicei un mail. Din acest motiv, cel mai bine ar fi să citiţi măcar o dată regulamentele site-urilor pe care aveţi cont.
Potrivit unui sondaj în Marea Britanie, 7% din utilizatori citesc termenii şi condiţiile. Iată care sunt câteva din opţiunile pe care le aveţi pe cele mai mari site-uri ale lumii:
Deţinem tot conţinutul pe care îl punem pe site, poze sau statusuri. Totul poate fi controlat prin setările de confidenţialitate, care pot fi schimbate în interiorul site-ului. Acestea dictează dacă pozele noastre pot fi văzute de mai multe persoane şi pot fi distribuite la liber.
Termenii şi condiţiile mai indică faptul că Facebook nu oferă conţinutul nostru către publicitari fără acordul nostru. Din acest motiv, trebuie să fie atenţi atunci când bifăm disponibilitatea datelor noastre în momentul când dăm click pe multe aplicaţii.
Ceea ce dăm obligatoriu Facebook sunt informaţiile noastre generale, „conectând diverse servicii şi opţiuni pe care vi le oferim vouă şi altor utilizatori cum ar fi prietenilor voştri, partenerilor, publicitarilor şi dezvoltatorilor de jocuri.
În momentul când ne facem