„Memoria de studiu” a elevilor, care măsoară potenţialul de a învăţa, de a acumula informaţii, este mult mai importantă decât IQ-ul, deoarece nu cuantifică doar ceea ce deja ai învăţat, potrivit unui studiu realizat de o cercetătoare de la Universitatea „North Florida“, SUA.
Testele de măsurare a inteligenţei elevilor ar trebui înlocuite cu cele care vizează ”memoria de studiu”, deoarece există copii care sunt foarte dotaţi din punct de vedere al IQ-ului, dar care au mari probleme atunci când ajung în învăţământul superior, din cauză că nu pot procesa toate informaţiile, susţine Tracy Packiam Alloway, o cercetătoare de la Universitatea „North Florida“, SUA, într-un interviu în „The Guardian”.
În plus, utilizarea unui IQ bun ca cerinţă în cadrul proceselor de selecţie poate dăuna studenţilor, pentru că aceasta privilegiază oamenii din punct de vedere socio-economic, mai spune ea.
Ce reprezintă ”memoria de lucru”
”Memoria de studiu poate fi asemănată cu un dirijor al creierului. Spre exemplu, atunci când vorbim memoria de lucru este cea care leagă cuvintele într-o propoziţie coerentă, este procesarea conştientă de informaţii, măsoară potenţialul de a învăţa şi poate fi crucială în sprijinirea realizărilor în clasă”, a explicat cercetătoarea rolul acestui tip de memorie.
Acest tip de memorie poate fi testată prin recitarea de numere aleatorii, în ordine inversă, la care se mai adaugă câte un număr, până când persoana respectivă nu şi le mai aminteşte.
S-a observat că o persoană normală, de 30 de ani, reţine cinci sau şase numere, una de 40 ani reţine cinci, iar o persoană de 50 de ani reţine în jur de patru numere, a declarat Tracy Packiam Alloway.
”Visători” cu IQ mare sau elevi cu memorie bună
Interesul cercetătoarei în acest domeniu a venit atunci când a trebuit să lucreze cu un grup de copii cu vârstele cuprinse între 5 şi