Andy Warhol a ştiut dintotdeauna: „O afacere reuşită este şi cea mai bună artă”, spunea celebrul pictor şi iniţiator al curentului revoluţionar pop-art.
În ceea ce priveşte mediul de afaceri, orice antreprenor aflat la început de drum ar avea câteva lucruri de învăţat de la persoanele cu simt artistic dezvoltat, pornind de la cultivarea câtorva obiceiuri creative cu ajutorul cărora să privească lumea dintr-o perspectivă nouă. Doar în felul acesta va putea să aducă, pe piaţă, produse şi concepte cu adevărat inovatoare.
Un număr tot mai mare de lideri şi de afacerişti încep să abordeze lumea artelor, nu în scopuri de relaxare sau evadare într-un univers paralel vieţii de la birou, ci ca parte integrantă dintr-o afacere, de la manageri de echipă, la angajaţii departamentului de resurse umane, informează CNN.
John Maeda, preşedinte al Rhode Island School of Design şi autorul cărţii „Redesigning Leadership” a prevăzut că artiştii vor ajunge să fie noii lideri, în materie de afaceri.
„Arta” de a face afaceri a devenit mai importantă decât însăşi „priceperea” în sectorul de business, existând deja instrumente şi date esenţiale care îi ajută pe afacerişti să se diferenţieze, la un nivel intuitiv şi creativ, de competiţie. Aceste calităţi nu pot fi exploatate ci doar explorate.
Precum artiştii, afaceriştii care au pretenţia să revoluţioneze piaţa, au nevoie să apeleze la instinctele creative şi să propună soluţii atipice, iar asta nu se realizează tocmai uşor.
Dar cum gândesc artiştii şi care sunt trăsăturile pe care orice individ care aspiră să reuşească în propria afacere, începută timid, trebuie să le posede?
Artiştii iubesc noutatea. Sunt fascinaţi de tot ce este nou şi au o poftă insaţiabilă să găsească şi să creeze noi forme de exprimare, de conectare cu publicul, să se inventeze şi să se reinventeze. Arta înseamnă schimbarea un