Reteaua de socializare Facebook reduce capacitatea de autocontrol a utilizatorilor, facandu-i mai inclinati sa castige kilograme in plus, sa cheltuiasca mai multi bani si sa aiba un profil de creditare mai scazut, potrivit unui studiu.
Astfel, persoanele care utilizeaza Facebook pentru a pastra legatura cu prietenii apropiati sunt influentati de modul in care ii percep acesti prieteni si sunt tentati sa aiba o imagine mai buna despre ei insusi, deoarece se simt mai populari si mai multumiti de imaginea lor, scrie Russia Today.
Totusi, aceasta tendinta le afecteaza comportamentul de consum, ei fiind mai dispusi sa manance alimente nesanatoase si sa cumpere produse scumpe.
"Deoarece le pasa de imaginea pe care o prezinta prietenilor apropiati, utilizatorii retelei de socializare cunosc o crestere a stimei de sine. Aceasta crestere de moment le reduce capacitatea de control dupa utilizarea Facebook", noteaza autorii studiului, Keith Wilcox si Andrew T. Stephen, profesori de marketing la University of Pittsburg.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 100 de utilizatori Facebook. Dintre acestia, cei care au petrecut mai mult timp pe Facebook au avut un indice de masa corporala mai ridicat, manifestand o pofta de mancare mai mare si dorinta de a cumpara mai multe produse cu cardul de credit.
Capacitatea redusa de autocontrol nu este singura consecinta a utilizarii excesive a retelei Facebook. Utilizatorii se comporta mai putin politicos online sau sunt mai acerbi in discutii in contradictoriu cu alti utilizatori, avand un comportament similar persoanelor aflate sub influenta alcoolului, potrivit cercetatorilor.
Reteaua de socializare Facebook reduce capacitatea de autocontrol a utilizatorilor, facandu-i mai inclinati sa castige kilograme in plus, sa cheltuiasca mai multi bani si sa aiba un pro