Deşi pentru alte proiecte, precum cel al prezumtivului pasaj rutier subteran din centru, Primăria Timişoara se arată dispusă la investiţii de amploare, pe alte segmente, cum e cel al ajutoarelor acordate celor afectaţi de calamităţi naturale, Municipalitatea timişoreană este strânsă la pungă. Prin hotărâre de consiliu, Primăria a stabilit la 1.000 de lei plafonul ajutoarelor date timişorenilor afectaţi de calamităţi naturale. E greu de înţeles ce se poate rezolva cu aceşti bani.
Plafon de dezastru
La ultima şedinţă de plen, Consiliul Local a aprobat şi o hotărâre menită să adaptaze pe plan local o prevedere ceva mai veche din Legea privind venitul minim garantat, care menţionează că primarii pot acorda ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate, cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente, precum şi pentru alte situaţii deosebite, stabilite prin hotărâre a Consiliului Local.
Conform cadrului legal în vigoare, dispoziţia primarului, de acordare a ajutoarelor de urgenţă, are la bază solicitarea scrisă a unui membru de familie sau a persoanei singure, precum şi ancheta socială efectuată de personalul serviciului public de asistenţă socială din subordinea Consiliului Local sau, după caz, al compartimentului de asistenţă socială din Primărie, iar fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de urgenţă se suportă din bugetele locale.
Municipalitatea timişoreană a considerat că, în acest caz, se impun precizări şi limitări, menţionând că până în acest moment nu există o hotărâre a Guvernului cu caracter şi aplicabilitate generală şi naţională, singura aprobată fiind H.G. 975/2012, privind acordarea unor ajutoare de urgenţă. Astfel, Primăria susţine că, pe baza evaluărilor iniţiale ale cazurilor sociale care se află în evidenţa Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara,