Superba limuzină de lux cu aspect de coupe în patru portiere de la Maserati a fost redesenată, sub lunga capotă frontală modelul Quattroporte 2013 urmând a primi motoare bi-turbo complet noi, de provenienţă Ferrari.
Caroseria a crescut în dimensiuni, ajungând să măsoare 5,20 metri în lungime, aproape doi metri lăţime, la un ampatament de 3,20 metri. Toate aceste upgradari cu beneficii într-o habitabilitate interioară superioară se traduc însă printr-o masă la gol mai mică cu 150 kg comparativ cu modelul pe care urmează a-l înlocui.
La baza ofertei Maserati în segmentul limuzinelor de lux va sta o unitate V6 cu cilindreea de doar 3,0 litri ce va dezvolta 410 CP. Sprintul 0-100 km/h se face abrupt, în 5 secunde, Quattroporte 2013 atingând aproape 290 km/h.
În schimb, arhitectura V8 având capacitatea majorată la 3,8 litri va livra 530 CP şi un cuplu maxim de peste 650 Nm, suficient ca acest motor de provenienţă Ferrari montat pe noua generaţie Quattroporte să permită un demaraj 0-100 l,/h în 4,7 secunde şi o viteză maximă de 306 km/h.
Consumul agregatului V8 nu va fi mai mare de 12 litri de benzină la sută pe un parcurs mediu. Opţional, motorul în opt pistoane va putea fi asociat cu un sistem de tracţiune integrală, în timp ce unitatea lucrează în complicitate cu o performantă transmisie cu dublu ambreiaj în 8 rapoarte de provenienţă ZF.
Stilistic, noul model adoptă farurile în formă de semilună, ce parcă protejează şi îmbrăţişează grila concavă cu zăbrele verticale pe care tronează tridentul lui Apolo. Desenul interior al stopurilor, precum şi croiul capacului portbagajului par a împrumuta linii de design de la actualul Mercedes E Class şi Audi A6.
Interiorul aduce un stil curat, partea superioară a bordului întinzându-se ca o coală de hărtie de la o portieră la alta, între gurile de ventilaţie de pe consola centrală existând un ceas