- Cultural - nr. 252 / 29 Decembrie, 2012 "Isus le-a vorbit iudeilor zicand: Eu sunt Lumina lumii; cel ce Imi urmeaza Mie nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii” ( In. 8,12). Gasim in aceste cuvinte motivatia pentru ceea ce numim "Crucea de Lumina” sau "Crucea Luminii”. Tot asa, in cuvintele: "Dumnezeu este Iubire. Cine ramane in Iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane intr-insul” (I In. 4,16), o argumentatie pentru "Crucea de Iubire” sau "Crucea Iubirii”. Fireste ca omul contemporan s-ar putea intreba: de ce Cruce de Lumina sau Cruce de Iubire, cata vreme Iisus Christos a murit pe Cruce de lemn, jertfindu-se pentru noi toti, intre doi talhari, preluand asupra Sa pacatul lumii. Ei bine, omul trebuie sa stie ca credinta este vie si suporta in timp nuantari, fara a se denatura esenta ei, avand temei in Sfanta Scriptura, in Sfanta Traditie, dar si in revelatiile ceresti, care se transmit de-a lungul anilor, fara sa contrazica depozitul de credinta sau invatatura oficiala. Potrivit Decretului Congregatiei de Credinta, semnat in 1966, la 24 octombrie, de catre Papa Paul al VI-lea, nu mai e necesara nicio autorizatie ecleziastica pentru a publica revelatii, viziuni, miracole sau pentru a merge la locurile nerecunoscute de Biserica ale aparitiilor. Asadar, Iubirea si Lumina tin de esenta lui Dumnezeu: Tatal, Creatorul tuturor celor vazute si nevazute, Fiul, Rascumparatorul neamului omenesc, Spiritul Sfant sau Duhul Sfant, Sfintitorul a toate. Apostolul Neamurilor, Pavel sau Paul, vorbind despre Cruce, afirma cu curaj: "Caci cuvantul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie, iar pentru noi, cei ce ne mantuim, este puterea lui Dumnezeu” (Cor.1, 18 ). Iudeii cer semn, elinii cauta intelepciune spune acelasi Apostol – "insa noi propovaduim pe Christos Cel rastignit, pentru iudei, sminteala; pentru neamuri, nebunie, dar pentru cei chemati, si iudei, si elini: p