Unul dintre cele mai importante proiecte regionale care se vor a fi promovate prin intermediul Regiunii D.K.M.T., realizarea liniei ferate Timişoara - Szeged, prin refacerea podului feroviar de la Cenad, a ajuns într-o situaţie de blocaj. Deşi proiectul, care ar fi extrem de important pentru toată zona de vest a ţării, ar putea fi finanţat din fonduri europene nerambursabile, oficialii europeni par să mizeze mai degrabă pe o rută ocolitoare Szeged - Kikinda - Timişoara.
Promisiuni de trenuri supersonice…
Pe principiul că oricum ar exista un potenţial de trafic foarte mare, în primul rând local, pentru că timişorenii sunt interesaţi de turism balnear sau cumpărături în Ungaria, de câţiva ani se vorbeşte despre posibilitatea reluării traficului feroviar pe ruta Timişoara - Szeged. În urmă cu câteva săptămâni a avut loc la Timişoara o conferinţă legată de transportul feroviar regional, în care proiectul a fost readus în discuţie sub o altă formă. “Partea maghiară e interesată de o legătură directă Szeged - Timişoara, ceea ce ar implica refacerea podului de la Cenad. Oficialii europeni par însă mai degrabă atraşi de o variantă ce presupune o rută ocolitoare - Szeged - Kikinda - Timişoara”, ne-a declarat Mircea Benec, directorul Regionalei C.F.R. Timişoara.
Una dintre variantele mai mult sau mai puţin SF vehiculate în legătură cu această ultimă propunere viza circulaţia unui tren de mare viteză, care ar putea atinge 200 de kilometri pe oră şi va lega Timişoara de oraşele Szeged, din Ungaria, de Kikinda, din Serbia.
„Ceea ce putem face noi este să le dăm politicienilor argumente suficient de puternice încât acest proiect să demareze cât mai repede. Este nevoie de o declaraţie de interes din partea celor trei ţări implicate în acest proiect, trebuie găsită o voce comună care să se adreseze Bruxelles-ului”,a declarat