TIMISOARA. In anul 2012 s-a petrecut o premiera, atat pentru judetul Timis, cat si pentru intreaga tara. A fost inaugurat primul tronson de autostrada inainte cu 6 luni de termenul stabilit.
Chiar daca aceasta autostrada nu este una foarte mare ca lungine, ea avand doar 9,5 kilometri si leaga Giarmata de Remetea, ea este acum functionala. Vorbim de primul tronson al autostrazii Timisoara- Lugoj. Inaugurarea a avut loc pe 23 Octombrie, iar, tot ca o premiera, niciun oficial nu a luat parte la momentul istoric. Ar fi trebuit sa vina premierul in functie, Victor Ponta, insa acesta a renuntat la idee, cand a aflat lungimea tronsonului si i-a fost teama ca va fi tinta ironiilor presei si politicienilor din Opozitie.
Lucrarile de construtie pentru tronsonul de autostrada Timisoara – Lugoj au fost executate de Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Construzioni.
Valoarea primului tronson al Autostrazii Timişoara-Lugoj este de 210.396.462, 74 lei (fara TVA), din care contribuţia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuţia Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.
Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostrada s-au construit patru poduri si sase pasaje, dar şi un nod rutier.
Lucrarile la acest prim tronson au inceput in octombrie 2011.
Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime totala de 35,125 de kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 1.421.992.279 lei.
Autostrada Timisoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 şi 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucuresti – Constanta si Timisoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia –