Contrastul dintre reclamele viu colorate şi faţadele prăbuşite, care dă oraşului o imagine grotescă, are zilele numărate. Primăria vrea să pună în aplicare un pachet de măsuri privind publicitatea stradală şi reabilitarea faţadelor menite să schimbe oraşul la faţă.
"Vrem să atacăm oraşul pe tronsoane, pornind din zona centrală, astfel încât, treptat, acesta să îşi recapete strălucirea de odinioară", declară primarul Ilie Bolojan.
"Abţibilduri" interzise
Imaginea Oradiei va fi dată la refăcut. Consiliul Local a aprobat săptămâna trecută noile regulamente privind publicitatea stradală şi reabilitarea faţadelor. Pentru a evita combinaţia grotescă dintre reclamele luminoase şi faţadele distruse, începând din ianuarie 2013 va fi interzisă amplasarea de reclame pe clădirile degradate. "Această măsură a fost luată pentru a determina proprietarii imobilelor să investească în reabilitarea faţadelor. În fond, încasează chirie de pe urma acelor reclame, aşa că ar trebui să le fie mai uşor să strângă bani pentru reabilitarea clădirii", spune primarul.
În ceea ce priveşte aspectul exterior al clădirilor, regulamentul de publicitate interzice, sub sancţiunea unei amenzi între 200 şi 2.500 lei, inscripţionările din material colant sau grafică pictată care acoperă vitrinele, zidurile, balcoanele sau porţile. Acestea se pot monta doar în interiorul spaţiilor comerciale şi doar pe sisteme de afişare de tip panou.
De asemenea, vor fi înlăturate de pe Corso, precum şi din pieţele Unirii şi Ferdinand, toate panourile mobile. Afişajul în zona centrală se va face prin licitarea panourilor montate pe mobilierul stradal special conceput în acest sens.
Repari sau plăteşti!
Eliminarea reclamelor deranjante este însă doar începutul. Conform regulamentului, proprietarii imobilelor sunt obligaţi să îşi întreţină faţadele, tâmplăria şi zugrăvelile. Iar san