Direcţia Poliţiei Rutiere din I.G.P.R a editat recent acest documentar deosebit de interesant pentru toţi cei care,vrând-nevrând, au tangenţă cu circulaţia pe drumurile publice. La realizarea acestui documentat Buletin a colaborat şi Institutul de Cercetare şi Prevenirea Criminalităţii.
Lucrarea este alcătuită din cinci capitole: Capitolul 1 - Introducere, Consideraţii generale, Context internaţional şi intern; Capitolul 2 - Indicatori macro-analitici, Aspecte privind evoluţia accidentelor grave de circulaţie în perioada 2007 – 2011; Capitolul 3 - Dinamica accidentelor rutiere grave în cursul anului 2011. Analiza detaliată; Capitolul 4 - Campanii preventiv-educative; Capitolul 5 - Instituţii cu atribuţii în domeniul siguranţei rutiere.
Datele din acest compediu închinat analizei morţii rutiere cu intenţia deschisă şi declarată de a reduce pe cât posibil aria morbidităţii datorate acestui cumplit flagel oferă elemente deosebit de importante pentru analiza corectă şi atentă a fenomenului rutier actual şi de perspectivă. Evenimentul rutier, prin număr, consecinţe şi arie de cuprindere este la ora actuală un “virus” cu acţiune exponenţială care seceră, în contextul unei pandemii violente, milioane de vieţi omeneşti.
Potrivit satisticii ONU, în lume, la fiecare 6 secunde o persoană moare sau este grav rănită în contextul unui accident rutier. Pentru multe ţări, mai ales cele aflate în curs de dezvoltare, costul social al urmărilor acestor evenimente ajung chiar şi până la 2 la sută din produsul intern brut! Aşa se face că una dintre cele mai ambiţioase provocări lansate comunităţilor din întreaga lume constă în reducerea permanentă, an de an, a numărului şi consecinţelor accidentelor de circulaţie.
Nici România nu a rămas în afara acestei preocupări, mai ales dacă se are în vedere faptul că gradul de risc accidentogen este peste media europ