În fond, atmosfera de la Concertul de Bobotează e cam aceeaşi. Într-o sală de toată jena, care stă să se dărâme peste impotenţa autorităţilor care o tot reabilitează de câţiva ani, se adună "crema Bistriţei". Aceiaşi în fiecare an, bineînţeles. Exceptând calitatea spectacolelor, totul e un circ. Şampania din holul Casei de Cultură, parada politicienilor care vin să aibă poze de Facebook, discursurile sforăitoare, fandoselile de după, toate astea se repetă an de an, în cel mai important eveniment cultural al Bistriţei.
Un eveniment care este, după cum ne spune primarul Bistriţei, doar pentru elitele oraşului. Doar cei care au fost prezenţi la eveniment înţeleg aşa ceva, ne-a spus, anul acesta, primarul Creţu. Cei prezenţi acolo, în sală, reprezintă elita culturală a Bistriţei. Un discurs sfidător la adresa celorlalţi bistriţeni, total deplasat şi nepotrivit pentru un primar. Dar, până la urmă, poate are dreptate şi poate are şi el un rol important în îndobitocirea maselor. Da, majoritatea bistriţenilor nu înţeleg ce înseamnă un concert de muzică clasică, nu înţeleg opera, nu înţeleg teatrul. Dar vina e şi a lui Creţu. Vina e a Primăriei şi a Consiliului Local, care girează, an de an, un buget de zeci de miliarde de lei vechi pentru tropăielile lui Dorel Cosma, pentru spectacole proaste şi pentru deplasări în străinătate. E vina lor că finanţează zeci de aşa-zise ansambluri "profesioniste" şi n-au fost în stare să înfiinţeze nici măcar o trupă de teatru profesionist la Bistriţa. E vina lor că îi îndoapă pe bistriţeni cu muzică stricată şi de prost gust, la toate manifestările.
Mulţi dintre bistriţeni nu trăiesc ca primarul Creţu, ca şefii Poliţiei, ca preşedintele Curţii Constituţionale. Bistriţenii de rând n-au case în zone rezidenţiale, nu merg la schi în Austria şi Elveţia, nu-şi trimit copiii la studii în străinătate. Şi, cu voia lui, mulţi