Noul Chevrolet Malibu, care înlocuieşte vechiul Epica, este un sedan din clasa medie, segment în care aproape toate mărcile din industria auto au modele consacrate. VW Passat este cel mai sonor dintre ele.
Cînd zici Malibu, te gîndeşti la peisaje superbe de pe coasta Pacificului, la plaje, palmieri, la celebrul serial american Baywatch şi la multe vedete de la Hollywood care şi-au ales reşedinţa aproape de nisipul californian.
Dacă te referi la Chevrolet Malibu, istoria lui începe în 1964. Chiar şi cu mici întreruperi pentru producţia acestui model, Malibu a ajuns la cea de-a opta generaţie. Americanii ştiu cel mai bine acest amănunt pentru că maşina s-a vîndut la ei, pe continent.
Acum, Chevrolet Malibu vrea să pătrundă peste tot. Un sedan din clasa medie care avea nevoie de un nume puternic pentru a intra într-un război cu adevărat mondial în segmentul său: Ford Mondeo, Citroen C5, Toyota Avensis, Mazda 6, Honda Accord, Hyundai i40, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Laguna, Skoda Superb şi Volkswagen Passat. Şi ar mai fi şi altele. Poate era suficient de amintit doar Passat-ul, liderul la vînzări în acest segment, pentru a realiza cu cine are treabă noul model de la Chevrolet.
Pentru că românii sînt mari amatori de diesel, la test, Malibu s-a conformat, prezentîndu-se în versiunea de 2.0 litri şi 160 CP. Maşina nu e uşoară, are în jur de 1.600 de kilograme, şi trebuie un pic de putere. Propulsorul celor de la Chevy este nimerit, cuplul motor îşi face şi el treaba. Începe de jos, de la 1.750 rotaţii pe minut, şi duce destul de mult. Nu trebuie forţat prea mult pentru că la un moment dat începe să gîfîie. Aici, cutia automată în 6 rapoarte are şi ea rolul ei. Schimbă bine, lin, dar să nu te dai prea tare la pedală. Altfel, mai fură din puterea motorului!
Pe drumurile virajate, ruliul este moderat, amprenta fiind pusă de masa maşinii. A