Am trecut recent podul care leagă Giurgiu de Ruse şi, ca tot omul, a trebuit să plătesc taxa de pod. Taxă care la ieşirea din România este de 27,07 lei, dar pentru care vameşii îţi opresc 28 de lei şi care la intrarea în ţară este de doar doi euro. Întrebarea firească pe care mi-am pus-o a fost: de ce românii cer mai mult şi bulgarii de trei ori mai puţin pentru traversarea aceluiaşi pod? Mai mult, de ce partea românească de pod este plină de denivelări şi găuri, în timp ce o dată trecut în partea de pod care aparţine Bulgariei drumul este perfect? E vorba la urma urmei de acelaşi pod, care ar trebui să arate la fel. Sau poate în România se cer mai mulţi bani tocmai pentru a putea repara şi partea românească a drumului peste Dunăre. Este un posibil răspuns pe care m-aş aştepta să-l aud de la cei în administrarea cărora se află. La fel cum nu m-ar mira să aud şi un răspuns de genul: fiecare ţară este liberă să-şi stabilească taxele după bunul plac, nu trebuie să se ajungă la un numitor comun cu vecinii.
Dincolo de toate aceste aspecte, mi se pare oarecum scuzabil să plăteşti taxa de pod la graniţă. În schimb, nu reuşesc, oricât de mult aş încerca şi oricâte laturi ale acestei probleme aş întoarce, să găsesc o explicaţie pentru celelalte două taxe de pod pe care trebuie să le plătească românul care vrea să treacă peste Dunăre: Feteşti-Cernavodă, Giurgeni-Vadu Oii, taxe care în loc să fie scoase vor fi majorate în acest an. De ce trebuie să plăteşti o taxă pentru a trece un pod peste Dunăre, din moment ce în România se plăteşte rovinieta, valabilă pentru toate drumurile?
Să mă aştept ca din moment în moment să fie introdusă şi taxa pentru a traversa podul de peste Olt?
Am trecut recent podul care leagă Giurgiu de Ruse şi, ca tot omul, a trebuit să plătesc taxa de pod. Taxă care la ieşirea din România este de 27,07 lei, dar p