Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) intenţionează să demareze lucrări de reparaţii capitale pe DN1.
Este vorba de trei segmente din DN1 situate în judeţul Bihor, mai exact între localităţile Huedin şi Oradea, şi care totalizează 53 de kilometri, potrivit unui anunţ al CNADNR.
Înainte de începerea lucrărilor, Compania Naţională de Autostrăzi intenţionează să încheie un contract de expertiză tehnică pentru reparaţia capitală a DN1. Valoarea estimată a contractului pentru expertiza tehnică este de 90.444 lei, echivalentul a circa 20.000 euro.
Contractul prevede executarea de servicii de arhitectură, inginerie de amenajare urbană şi de testare şi analiza tehnică.
Data limită de depunere a ofertelor este 15 ianuarie 2013.
Procedura de selectare a firmei care va realiza expertiza tehnică este de tip cerere de ofertă, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Fondurile urmează să fie asigurate de la bugetul de stat.
Media cifrei de afaceri globale a ofertantului pe ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 135.000 de lei. De asemenea, ofertantul trebuie să demonstreze că a avut în ultimii 3 ani două contracte care au avut ca obiect servicii similare şi a caror valoare totală să fie de cel puţin 90.000 lei fără TVA.
Soluţia lui Radu Stroe
Joi, Radu Stroe, ministrul de Interne, a propus ca DN1 să fie un drum cu sens unic spre munte până când va fi gata autostrada Bucureşti-Braşov. Soluţia, temporară, ar rezolva în opinia şefului de la Interne problema ambuteiajelor, care "apar week-end de week-end". Anunţul a fost făcut în cadrul unei conferinţe de presă şi l-a luat prin surprindere chiar şi pe şeful Direcţiei Generale a Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă.
"Poate există o soluţie, n-am discutat-o. Poate reuşim să stabilim un drum cu sens unic într-o direcţ