Una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România a intrat din nou în atenţia opiniei publice, dar nu datorită unor lucruri care i-ar putea bucura pe români sau mai ales pe şoferi, ci din cauza unor bâlbâieli ale autorităţilor.
În 4 ianuarie, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului fondurilor europene Eugen Teodorovici să găsească soluţia juridică pentru a schimba situaţia de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) care ar fi suspendat licitaţia pentru autostrada Comarnic-Braşov. Astăzi, şeful CNSC, Bogdan Lehel - Lorand, a declarat că premierul Victor Ponta a fost dezinformat privind o decizie a CNSC în cazul procedurii de atribuire a contractului de concesiune de lucrări pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, acesta precizând că instituţia pe care o conduce nu a blocat procedura menţionată.
La doar câteva ore de la informarea transmisă de CNSC, reprezentanţii Ministerul Transporturilor au remis şi ei o informare prin care susţin că există neconcordanţe între deciziile succesive ale CNSC privind două proiecte, Autostrada Comarnic - Braşov şi reabilitarea căii ferate Vinţu de Jos - Simeria, fapt ce a determinat tergiversarea celor două lucrări importante de infrastructură.
Să le luăm pe rând:
Vineri, premierul Ponta i-a cerut ministrului Eugen Teodorovici, ca împreună cu ANRMAP şi cu Ministerul Justiţiei, să găsească o soluţie juridicăpentru deblocarea proiectului Comarnic-Braşov, precizând că nu mai este dipus să înghită şmecheriile de la CNSC. "Dumneavoastră v-aţi agitat, aţi scos la concesiune Comarnic-Braşov că până facem cu sens unic, dublu, triplu, dacă nu facem autostradă, tot o să ne blocăm pe Comarnic-Braşov. CNSC a muncit tare pe 21 decembrie şi a suspendat procedura. Avem bani europeni pentru dosarul electronic de sănătate, CNSC a muncit în 7 decembrie l-a suspendat, nu mai facem