Comerţul electronic cu plata online prin Romcard - principalul payment gateway din România - a crescut în 2012 cu 38% faţă de 2011, ajungând la valoarea de 220 de milioane euro şi un număr de 4,1 milioane de tranzacţii. Dintre acestea, în sistemul PayU au fost înregistrate tranzacţii în valoare de 176,4 milioane euro, se arată într-un comunicat al companiei de servicii electronice.
„2012 a fost anul în care comerţul electronic şi-a mărit ritmul de creştere. Dacă în 2009 volumul plăţilor online a crescut cu 75% faţă de anul anterior, în 2011 creşterea a fost de 24%, aceeaşi tendinţă manifestându-se şi la nivelul numărului de tranzacţii. În 2012 însă, faţă de 2011, comerţul electronic a cunoscut o evoluţie mai bună, de 38% raportat la valoarea totală şi de 51% raportat la numărul tranzacţiilor”, explică Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU România.
53 de euro per tranzacţie
În ceea ce priveşte valoarea medie a tranzacţiilor, aceasta a cunoscut o scădere de 8% de la 58 euro la 53 de euro, conform Romcard.
„Dinamica tranzacţiilor în 2012 a fost interesantă. Scăderea valorii coşului mediu se datorează în primul rând creşterii cu 60% a numărului de tranzacţii în lei, care au, în mod normal, o valoare mai mică. Acest lucru arată, în primul rând, o diversificare a ofertei de produse şi o evoluţie pozitivă pe majoritatea segmentelor de piaţă. Totodată, a crescut gradul de adopţie a metodelor online de plată în rândurile consumatorilor. Vedem această tendinţă menţinându-se şi în cursul anului 2013”, precizează Marin Mitroi, Director General RomCard.
Ce au cumpărat românii cu cardul
Creşterea înregistrată pe toate segmentele de activitate demonstrează o industrie tot mai puternică şi mai stabilă. Segmentele care au cunoscut cea mai bună evoluţie raportat la numărul de tranzacţii, conform datelor PayU