Ediţia 2013 a primului show din industria IT&C se bazează pe multifuncţionale interconectate şI conectate la net
Dacă e ianuarie, e CES-ul din Las Vegas. Adică prima mare expoziţie de electronice de consum, Consumer Electronics Show (8-11 ianuarie), deschizătoarea de drumuri pentru noul an, când toată lumea adulmecă tendinţele în galaxia IT&C. Din cele anunţate la startul ediţiei cu numărul 47, se poate face o “schemă” a atracţiilor de la standuri, dar şI ca semn al vremurilor. Şi vorbim de o nouă eră a dispozitivelor “multifuncţionale” interconectate, cu o locomotivă-puzzle a pieţei formată din televizoare full HD/4K de mari dimensiuni (LED, OLED), smartphone-uri care încadrează delicat cifra 5 (inci), tablete şI ultrabook-uri. Se înţelege, nu vorbim de multifuncţionala de birou/apartament, care înglobează scanner, xerox şI imprimantă. CES 2013 scoate în evidenţă multifuncţionalele care asigură navigarea pe net, comunicaţiile sau consumul media. Iar dacă ne uităm şI la electrocasnicele cu conectare la internet sau alte gadget-uri care pot fi controlate cu un smartphone (mingea-robot Sphero, de exemplu), atunci şI “Internetul lucrurilor” este prezent în cadru.
De asemenea, am constatat o avalanşă de noutăţi în zona foto-video, de parcă târgul american din inima cazinourilor ar fi “înghiţit” şI Photokina.
Quad. Sau 4K
Rivalul european de la Berlin (IFA) ne-a colorat priveliştea, în toamna anului trecut, cu televizoarele 4K/Quad Full HD (3.840 x 2.160 pixeli), de mari dimensiuni şI speram ca CES-ul să etaleze next-generation Tv, adică saltul la 8K. Există şI aşa ceva, dar cât să treacă aproape neobservat. Modelele 4K au amplasate în toată splendoarea lor, giganţii Sony, LG, Samsung furând bliţurile de la faţa locului.
Chiar dacă nu are prezenţă prin stand, Google îşi face simţită prezenţa şi prin o nouă încercare cu platforma sa