Piaţa românească de de contact center a fost estimată la circa 200 de milioane de euro în 2012, rata medie de creştere din ultimii ani fiind de aproximativ 10-15% pe an, conform estimărilor realizate de furnizorul de soluţii de outsourcing din România - CGS.
Cei mai mari clienţi ai contact center-urilor, atât la nivel global cât şi în România, sunt companiile din telecomunicaţii, IT, domeniul bancar, asigurări şi din retail.
'Criza din 2009- 2010 nu a determinat schimbări în ceea ce priveşte structura clienţilor din domeniul nostru şi nici actuala perioadă dificilă prin care trece UE nu va aduce modificări în acest sens; recesiunea pe care o înfruntă Zona Euro şi dificultăţile din UE vor stimula însă o dată în plus industria de outsourcing la nivel mondial, în condiţiile imperative ale reducerii cheltuielilor şi optimizării proceselor de business. România trebuie să profite de această tendinţă şi să atragă cât mai mulţi clienţi. Este un moment foarte bun ca toţi jucătorii din domeniu să acţioneze în forţă în acest sens, astfel încât să stabilizăm o imagine de 'hub regional' pentru serviciile de outsourcing de calitate', a arătat Vladimir Sterescu, Country Manager al companiei americane CGS, cel mai mare furnizor de soluţii de outsourcing din România.
Analizele realizate de firma de consultanţă şi cercetare de business Frost and Sullivan estimează că piaţa europeană de contact center va ajunge la o valoare de 22,5 miliarde de dolari până în 2017, iar piaţa românească de profil a fost estimată la circa 200 de milioane de euro în 2012, rata medie de creştere din ultimii ani fiind de aproximativ 10- 15% pe an.
Externalizarea proceselor de business are două componente principale- cea de 'back-office' şi, respectiv, cea de 'front-office', care include toate activităţile ce presupun interacţiunea şi relaţiile cu clienţii (v