Piaţa auto înregistrează un al cincilea an consecutiv de scădere. Dacă în 2007, anul de glorie, se vindeau peste 300.000 de maşini noi, anul trecut numărul acestora a ajuns la doar 66.500, conform statisticilor DRPCIV. Astfel în 2012 s-a înregistrat o scădere de 19% faţă de 2011. Doar vânzările de maşini second-hand au înregistrat din nou creşteri spectaculoase.
Criza se resimte în continuare la fel de puternic în sectorul auto european, care probabil va înregistra la nivelul uniunii o scădere de până la 8 procente pentru anul 2012. În România au fost înregistrate printe cele mai mari scăderi începând din 2007 şi până acum, măsurile guvernanţilor fiind inexistente sau insuficiente pentru a salva o piaţă aflată în declin. Doar Cipru, Grecia şi Portugalia probabil vor încheia anul mai slab decât România în cadrul UE. Nici Dacia nu stă mai bine, având o scădere faţă de 2011 de 30%. Totuşi producătorul naţional, aflat sub patronajul Renault, rămâne în continuare cea mai vândută maşină în România, cu aproximativ 16.500 de unităţi.
Noile modele lansate în 2012 este de aşteptat să crească vânzările constructorului piteştean în 2013. La nivelul grupului Renault Dacia este un brand de succes la ora actuală, astfel că în ciuda scăderilor de pe piaţa locală, ea rămâne în continuare o vacă de muls pentru francezi, mai ales datorită modelelor vândute pe alte continente sub sigla Renault. Dacă până acum Duster a fost povestea de succes de la Dacia, o dată cu noua generaţie de modele, ne aşteptăm la o surpriză plăcută şi din partea lui Lodgy sau chiar a Logan-ului.
Printre cele mai vândute mărci auto din România se numără: Dacia - 16.500, Volkswagen - 7.700, Skoda - 6.200, Ford- 5.000, Renault - 4.60. Dintre mărcile de volum, cea mai mare scădere a înregistrat-o Seat, cu -48%. La cealaltă extremă, brandul auto cu cea mai mare creştere este Land Rover, cu peste