Internetul este la un click şi la un browser distanţă. Cifrele brute spun că Internet Explorer este cel mai popular, dar cea mai mare creştere o are Google Chrome. „Adevărul” încearcă să facă o analiză a browserelor de internet disponibile. Cele cunoscute şi cele mai puţin populare.
Care este statistica browserelor în momentul de faţă? Potrivit datelor StatCounter, unul dintre cele mai respectate unelte de analiză asupra cotei de piaţă, între iulie şi august, 33,4% din utilizatori au folosit Google Chrome, iar 32,85% au folosit Internet Explorer. Tendinţa este evidentă. Utilizatorii renunţă din ce în ce mai mult la bătrânul browser de la Microsoft, oferit standard de către aceştia cu sistemele de operare Windows şi trec către mult mai rapidul Chrome. La distanţă apreciabilă este Mozilla Firefox, cu 23,13% cotă de piaţă, iar Safari de la Apple are puţin peste 7%. Acest procent vine mai ales dinspre calculatoarele fabricate de către producătorul din Cupertino, California. Ultimul în clasamentul StatCounter este Opera, cu 1,62%, acelaşi procent fiind deţinut şi de către celelate browsere. Cifrele pentru România sunt mai surprinzătoare. Cu apropximativ 35% cotă de piaţă, între iulie şi august, sunt la egalitate Google Chrome şi Mozilla Firefox. Internet Explorer are doar 20%, iar Opera un pic peste 6%.
Două săptămâni în iad Noi nu ne vom limita doar la acestea. Vom încerca să sondăm după unele mai puţin cunoscute, dar care oferi posibilitatea de navigare mai rapidă. Deoarece un browser nu trebuie să fie doar o unealtă simplă care să deschidă o pagină de internet, ci să o facă rapid şi fără prea multe complicaţii. De asemenea, ţinem cont şi de faptul că mulţi utilizatori deschid mai multe pagini deodeată (taburi), iar consumul de resurse trebuie să fie redus. Poate pentru oameni care nu folosesc internetul prea mult un browser nu contează, dar pentru cei care