Peugeot a lansat 208, un model care face parte dintr-un segment ce înseamnă o treime din totalul vînzărilor de maşini.
Puţină istorie. Seria 200 e lungă. S-a început cu 201, iar acum s-a ajuns la 208. Matematic, vorbim de a 8-a generaţie, dar discuţiile pentru acest segment încep din 1983, de la Peugeot 205. Acum, Peugeot 208 este ultimul. În clasa mică din care face parte, lupta e la baionetă. Ford, Citroen, Opel, Renault, Skoda, Volkswagen, Chevrolet au fiecare cîte un reprezentant puternic. Miza e mare, 30% din ce se vinde în întreaga lume revine acestui segment.
Peugeot 208 s-a mişcat deja. Designul este schimbat. Unul poate chiar îndrăzneţ, dacă ne uităm la stopuri, desenate ciudat, deci ca nimeni altcineva. Francezii lui Peugeot au declarat că noul model explică cel mai bine noua imagine de marcă. Partea frontală aduce cu Peugeot 508. Una peste alta, un design aparte, iar părerile sînt împărţite.
La interior, Peugeot 208 are un volan mic. Aici, francezii au venit cu o şmecherie. Au făcut un volan mic, sport şi l-au poziţionat sub ceasurile de la bord tocmai pentru ca acestea să fie vizibile tot timpul.
Pentru drive-test, 208 a venit cu o motorizare diesel, una extrem de atrăgătoare pentru români: 1.6 e-HDI 115 CP. Merge! E destul de fîşneaţă, e adevărat maşina e şi uşurică: cifrele oficiale spun că aceasta e cu 173 kilograme mai uşoară decît predecesoarea. Cuplul maxim de 285 Nm se simte încă de la 1.750 rpm. Cutia este manuală în şase rapoarte. E bine izolată fonic, dar la turaţii mari se aude un pic de gălăgie!
Direcţia este uşoară şi e bine cînd te afli în aglomeraţiile urbane, însă cînd vorbim de drum lung cu viteze mari, aceasta devine fermă, ceea ce este şi indicat.
Cel mai important lucru pentru client rămîne însă consumul. Aici, micuţul Peugeot n-avea cum să stea rău. Francezii de PSA, alianţa dintre Peugeot şi Citroe