Trei staţiuni din Ungaria şi două din Vestul României participă la un proiect care se derulează cu fonduri europene şi care are ca scop dezvoltarea turismului de o parte şi de alta a graniţei.
Este vorba despre proiectul „Tur balenear de-a lungul graniţei” în cadrul căruia se va realiza un studiu de marketing comun al băilor Hagymatikum din Makó, Várfürdő din Gyula, Orosháza-Gyopárosfürdő, Buziaş şi Moneasa a cărui rezultat final se doreşte a fi creş- terea numărului vizitatorilor şi a nopţilor de cazare.
În cadrul proiectului, de fiecare parte a graniţei au fost efectuate studii de piaţă care să aprecieze cerinţele grupurilor target actuale şi potenţiale. Rezultatele vor putea fi utilizate în vederea formării noilor pachete de servicii din viitor, respectiv la restructurarea serviciilor din prezent.
Cu un pachet de servicii corespunzător cerinţelor pieţei şi cu ajutorul mijloacelor stabilite în strategia de marketing comună pot fi determinaţi mai uşor şi mai precis potenţialii „consumatori”. Astfel, fiecare staţiune este prezentată prin pliante, publicaţii, filme scurte şi publicitate în cotidianele naţionale, toate realizate cu un aspect unitar. Mijloacele de marketing sunt completate, ca parte a managementului vizitatorilor, cu puncte e-info, indicatoare de drum, precum şi prin apa- riţia, la finalul proiectului, a unui site web trilingv.
Proiectul este realizat din subvenţii din partea Fondului European de Dezvoltare Regională (ERFA) în proporţie de 85%, din cofinanţarea statului maghiar în proporţie de 10%, respectiv din resurse proprii, care reprezintă 5% din bugetul de cheltuieli maghiar, şi 2% în cazul partenerilor români.
Bugetul total de cheltuieli al proiectului este de 413.239 euro, care corespunde unei sume de aproximativ 112 milioane de forinţi. Din acesta, părţii maghiare îi revin aproximativ 68 de milioane de