Ce canale noi de vânzare și ce extraservicii exclusiviste să mai ofere clienților - răspunsul la aceste întrebări definește, în 2013, industria locală a luxului.
Prezentul dovedește că e adevărată teoria comercianților de lux, cum că „cei care au bani rămân consumatori siguri și pe timp de criză“. E drept, criza de lichidităţi i-a determinat chiar şi pe cei mai extravaganţi români să fie mai strânşi la pungă, dar ce-a fost mai rău pare să fi trecut, de vreme ce previziunile oamenilor de afaceri din industria locală a luxului pentru anul în care tocmai am intrat sunt de creştere. „În continuare, luxul trece prin criză mult mai bine decât alte domenii (...) cel puțin în România, această industrie nu a suferit grav. Încă există mult potențial pentru companiile de lux“, este de părere Srdjan Kovacevic, proprietarul Alsa Boutiques, care deține pe piața românească francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella și Emporio Armani (33% din acțiuni). O afirmație susținută de investițiile de câteva zeci de milioane de euro în deschideri de noi magazine ale brandurilor mari în România - numai strada-reper a industriei de lux s-a înnoit, anul trecut, cu încă doi chiriaşi faimoși - Burberry și monobrandul La Perla (lenjerie de lux). Și dacă ieșim de pe Calea Victoriei, găsim și alte exemple. Primul magazin Roberto Cavalli din România s-a deschis, în decembrie, la parterul hotelului JW Marriott, unde, în ultimul an, au mai închiriat spații și brandurile Alfred Dunhill, Valentino, Ermanno Scervino sau Escada.
Dacă e să trecem la cifre, austriecilor de la Frey Wille, de exemplu, 2012 le-a adus un maxim al vânzărilor - „(...) cele două magazine au depăşit milionul de euro“, spune Andreea Matei, country manager al Frey Wille în România. „Cei din Viena îmi spun mereu că Bucureştiul parcă n-ar fi din România.
Nu se aştepta nimeni la o evoluţie aşa spec