Deşi Mercedes-Benz a prezentat zilele trecute atât facelift-ul pentru E-Class, cât şi pentru E-Class Coupe, cel mai aşteptat model din gamă şi-a făcut apariţia mai tarziu. Acesta este reprezentat de versiunea E63 AMG, menită să concureze cu BMW M5 şi Audi RS6 în segmentul limuzinelor supersport.
Fanii Mercedes-Benz nu mai au acum niciun motiv să întoarcă privirea pe stradă după modele precum BMW M5 sau Audi RS6, fiindcă transportul din Stuttgart cu escală în Affalterbach aduce pe piaţă cea mai extremă versiune a limuzinei E-Class. Reproiectată de la zero în curtea tunerului de casă AMG, limuzina teutonă oferă cea mai completă listă de opţionale disponibilă în acest sub-segment.
E63 AMG va fi oferit spre vânzare atât în versiunea Saloon cât şi Estate, va dispune fie de un sistem de tracţiune integrală 4Matic special adaptat de AMG, fie de clasica tracţiune spate, iar uzina de forţa de sub capotă va furniza în standard de 557 CP, doritorii de mai mulţi cai putere având la dispoziţie S-Model, de 585 CP.
Propulsorul pregătit de AMG pentru E63 este deja clasicul V8 biturbo de 5.5 litri, ce dezvoltă 557 CP, respectiv 720 Nm. Acesta ajută sedanul să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, iar pentru versiunea dotată cu sistemul 4Matic sprintul scade la 3.7 secunde (3.8 pentru Estate).
Dacă vă doriţi mai multă putere, AMG vă oferă acum opţiunea S-Model, ce scoate din acelaşi motor valori mai mari pentru putere şi cuplu, de 585 CP şi 800 Nm. Astfel, durata sprintului până la 100 de km/h va scădea cu 0.1 secunde pentru ambele variante de caroserie.
Viteza maximă a maşinii va rămâne 250 km/h indiferent de versiunea de putere aleasă pentru motorul de sub capotă sau pentru sistemul de tracţiune.
Transmisia acestui model este reprezentată de cutia cu şapte trepte AMG SPEEDSHIFT MCT, ce dispune de patru moduri de rulare: C (Control