BMW va dezvălui la Geneva (7-17 martie 2013) un rival pentru Audi RS7 şi Mercedes CLS 63 AMG. Coupe-ul sportiv cu două portiere adiţionale avansează 560 CP şi un cuplu motor maxim de 680 Nm, cu 50 Nm mai mare ca dieselul cu două turbine înseriate, 640d GranCoupe.
Excelentele performanţe dinamice ale noului rechin au fost susţinute prin aruncare în luptă a celor mai noi tehnologii, plus soluţii adoptate pentru reducerea masei maşinii. Astfel, geamurile nu au rame, capota este din aluminiu, aripile faţă sunt create dintr-un plastic special iar materialul ales pentru capacul portbagajului este fibra de sticlă.
Unitatea ce va anima M6 Gran Coupe va dispune de o capacitate de 4.400 cmc în 8 cilindri cu arhitectură în V şi supraalimentare TwinPower cu două turbocompresoare gemene pentru fiecare rând de cilindri. Unghiul dintre rândurile de cilindri este de 90 de grade iar turbinele sunt plasate în interiorul V-ului, supraalimentarea funcţionând la o presiune de 1,5 bari. Graţie distribuţiei variabile Valvetronic şi a sistemului Dublu-Vanos ce variază deschiderea supapelor în funcţie de necesităţile reale, puterea şi consumul de benzină a M6 Gran Coupe vor fi eficientizate.
Deşi a pierdut doi cilindri şi 800 cmc faţă de vechea generaţie, puterea maximă comparativ cu precedentul Coupe M6 a crescut de la 507 CP la 560 istoanele împing arborele cotit este de 680 Nm şi se obţine de la o turaţie joasă, începând cu 1.500 rpm şi este constant până la 5.750 CP pe acest nou model. Ea este obţinută la turaţii relativ mari, fiind constantă între 6.000 şi 7.000 de ture. Cuplul motor, adică forţa cu care prpm.
Performanţele vor fi surprinzătoare pentru o limuzină de 5,0 metr. În ciuda faptului că M6 Gran Coupe nu este tocmai o maşină uşoară, coupe-ul BMW în patru portiere cântărind 1,9 tone, demarajul 0-100 km/h scade sub 4,5 secunde.
Odată cu achiziţionarea pac