Mai devreme sau mai târziu, vehiculele acţionate de motoare termice care utilizează combustibil fosil vor deveni exponate de muzeu. Este evident că rezervele de petrol şi gaz se vor epuiza şi noile forme de exploatare, cum este cea atât de controversată a gazului de şist, nu vor prelungi decât temporar situaţia existentă. Două conferinţe importante desfăşurate în Franţa au analizat cele mai recente cercetări şi realizări tehnice în acest domeniu.
Organizată la Versailles în zilele de 19 şi 20 noiembrie 2012, conferinţa < Mov'eo days > a reunit 450 de specialişti din industria automobilă veniţi să dezbată despre vehiculul de mâine. Conferinţe, întâlniri de afaceri, ateliere tematice, expoziţie, vehicule de demonstraţie - programul a fost pasionant.
Să reamintim că "Mov'eo", organizatorul conferinţei, este un pol de competitivitate francez creat pentru a desfăşura activităţi de cercetare şi dezvoltare în domeniul automobilelor şi al transportului colectiv. Implantat în regiunile Basse-Normandie, Haute-Normandie şi Ile-de-France (care reprezintă 70% din activitatea de cercetare şi dezvoltare automobilă franceză), "Mov'eo" regrupează 333 membrii şi a validat 291 de proiecte de cercetare reprezentând un buget de 1,29 miliarde de euro.
Care este viitorul automobilului? Aceasta a fost una din întrebările principale dezbatute de participanţi. Previziunile sunt edificatoare. Specialiştii estimează că, în anul 2020, jumătate din numărul total de automobile vândute în lume vor avea o componentă electrică în grupul motopropulsor. 4% din aceste componente vor putea fi reîncărcate. Această mobilitate electrică implică noi forme de utilizare a automobilelor şi impune găsirea de noi soluţii tehnice care să permită dezvoltarea acestor mijloace de transport.
Louis Gallois, comisarul general pentru investiţii şi autor al raportului "Pacte pour la compétiti