Există oare diferenţă între plagiate? Contează de la cine s-a furat ideea? Dacă furi de la cineva „necunoscut” poate ai şanse şi nu te deconspiră nimeni, dar dacă furi de la „Leu”, e grav? Cât de grav? Despre cum se inspiră moldovenii v-am arătat în nenumărate post-uri până acum, însă hai să vă arăt cum se „inspiră” şi cum se „fură” – afară…
Vara asta am scris despre tupeul forţelor de ordine din R.M. de a-şi trage reclamă într-o revistă locală pe spinarea unor grei într-ale reclamei mondiale. New Straits Times – 2010
Sursa: Cannes BRONZE LION
Agenţia: McCann Erickson (Malaysia)
Între timp am descoperit că McCann Erickson Malaysia a obţinut un „Bronze Lion” la Cannes în 2010, anume pentru acea campanie. Ce am mai descoperit? Că moldovenii nu sunt unicii cu intenţia de a „lua pedegeaba” o idee gata făcută… Radio Record AM 1470 - 2012
Sursa: I Believe in Adv
Agenţia: 9mm (Florianópolis, Brazil) Sistal.it online betting and lottery portal – 2012
Sursa: YouMark
Agenţia: Publicis (Italy)
Diferenţa între moldoveni şi restul lumii? Lumea a luat ideea şi a „remixat-o” (vorba dlui Boico), i-au dat alt aspect şi altă interpretare. După mine, tot idee furată rămâne… Moldovenii însă, nu s-au obosit deloc. Obişnuiţi cu „All Inclusive”, au luat „All Inclusive”… ***
Télérama – 2012
Sursa: ConceptStore
Agenţia: (France)
O „remixare” ce nu cade sub incidenţa plagiatului, în viziunea mea, este cea pentru revista „Télérama” din Franţa. S-au inspirat (probabil), au meditat, au adaptat ideea la business-ul lor şi au creat o idee nouă ( chit că e pe baza celei vechi – prezentate mai sus). Iată asta da, „plagiat”, „inspirat” şi „remixat”! Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
Există oare diferenţă între plagiate? Contează de la cine s-a furat ideea? Dacă furi de la cineva „necunoscut” poate ai şanse şi nu