A treia generaţie a berlinei de clasă compactă Skoda Octavia va fi lansată pe piaţa românească la începutul lunii martie, iar preţurile vor fi comunicate în luna februarie.
Skoda Octavia este unul dintre cele mai bine vândute automobile pe piaţa românească şi în ultimii ani a fost liderul clasei compacte, aceasta fiind la rândul ei cea mai importantă clasă de automobile de import, ca volume de vânzări în România. Octavia a devansat VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Fluence, Renault Megane, VW Jetta.
Anul trecut, Octavia a fost al doilea cel mai vândut model de automobil pe piaţa românească, după Dacia Logan, dar înaintea SUV-ului Dacia Duster.
'Anul 2012 a fost un an record pentru Skoda, fiind atins un record de vânzări, de 939.200 unităţi, în creştere cu 6,8% faţă de 2011. Noua Octavia va determina o creştere a brandului nostru, ea va fi nava-amiral pentru Skoda. Octavia este comercializată pe 100 de pieţe şi au fost vândute 3,7 milioane de unităţi. Este produsul care se vinde cel mai bine din gama noastră. Noua generaţie este cea mai mare, cea mai sigură, cea mai uşoară şi cea mai prietenoasă cu mediul Octavia de până acum. Are calităţile unei maşini de clasă medie, dar preţ de clasa compactă', a declarat Karlheinz Hell, membru în Consiliul Director Skoda, coordonatorul departamentului de achiziţii, cu ocazia lansării internaţionale a noului model, în Portugalia, la sfârşitul săptămânii.
Aceste calităţi, a adăugat Karlheinz Hell, sunt însoţite de noi motorizări şi noi sisteme de asistenţă, care fac viaţa mai plăcută la bordul noii maşini a producătorului ceh.
Greutatea maşinii a scăzut cu 102 kg, în pofida dimensiunilor mai generoase, emisiile de CO2 au coborât până la 89g/km, iar consumul a scăzut cu 23%, ajungând la numai 3,4 litri/100 km, pentru propulsorul turbodiesel Green Line.
@N