Spectacolul “Ascensiunea lui Arturo Ui nu poate fi oprită” merita să fie montat de Dragoş Galgoţiu pe scena Teatrului Odeon, măcar şi pentru actorul Ionel Mihăilescu, care conturează personajul cu pricina lăsat de mai bine de 70 de ani de Bertolt Brecht în istoria dramaturgiei universale. E o creaţie actoricească demnă de a fi păstrată în memorie.
În această piesă este expus, în formă alegorică, mecanismul venirii la putere a lui Hitler, dar ca analogie autorul a folosit subiectul care descrie evoluţia unui individ, Arturo Ui, în lumea criminală a gangsterilor din Chicago: cum o bandă, în frunte cu un cinic, bine mascat, ajunge să ţină sub papuc o lume, o lume consumatoare de zarzavat.
Dragoş Galgoţiu (regie, Light Design şi coloană sonoră), ajutat să dea spectacolului formă definitivă de Andrei Both (decor), Doina Levintza (costume) şi Răzvan Mazilu (coregrafia), a introdus metafora în teatru cu “elemente de cabaret”, dând naştere la o comedie neagră. Forţa motrice – o echipă de actori buni şi foarte buni. Distribuţia o completează Dorina Lazăr, Vitalie Bantaş, Mircea Constantinescu, Mugur Arvunescu, Marian Ghenea, Laurenţiu Lazăr, Gabriel Pintilei, Mihai Smarandache, István Téglás, Cătălina Mustaţă, Mircea N. Creţu, Ioana Anastasia Anton, Marian Lepădatu, Ionuţ Kivu, Ana Maria Moldovan, Ioana Marchidan, Judith State.
Începutul spectacolului e cabaret curat. Cortină după cortină se ridică. O muzică minunată foloseşte Galgoţiu (şi nu sunete ale unor instrumente de percuţie cum ar fi indicat autorul la începutul piesei). Scurte momente cu dansatoare şi mimi. Apare Brecht, care prezintă publicului personajele, introducându-l în subiect, atrăgând atenţia asupra unui “faimos scandal” petrecut la Chicago şi Cicero şi reprezentat pentru prima dată. Îl asigură că va descoperi povestea testamentului, lăsat de un om cinstit şi naiv, şi ascensi