Executivul CJ a decis să nu recurgă la o investiţie proprie sau la PPP pentru realizarea celei de-a doua faze a obiectivului de investiţii
Autorităţile braşovene au luat decizia ca etapa a doua a construcţiei Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav să fie scoasă la licitaţie şi atribuită în concesiune, renunţându-se astfel la ideea de a construi obiectivul în regie proprie de către Consiliul Judeţean Braşov sau la aceea de a crea un parteneriat public-privat. „Vom identifica un investitor care să finanţeze, să proiecteze şi să construiască aerogara, dar şi să opereze aeroportul pentru o perioadă pe care o vom stabili în urma negocierilor din cadrul licitaţiei”, ne-a declarat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihai Pascu. Intenţia iniţială a CJ a fost ca operarea să fie cedată investitorului pentru o perioadă de 25 de ani.
Luna trecută, Executivul a cerut aleşilor judeţeni împuternicirea pentru a analiza şi alege „varianta optimă pentru realizarea etapei a II-a a investiţiei «Aeroport internaţional Braşov - Ghimbav»”.
La mijlocul lunii noiembrie, după mai bine de cinci luni de la organizarea licitaţiei, a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Potrivit contractului, proiectarea şi construcţia pistei care va avea o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri ar trebui să dureze 12 luni.
Potrivit studiului de fezabilitate al proiectului realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare, aeroportul de la Braşov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmând ca abia în al 8-lea an de funcţionare să depăşească un milion de pasageri pe an. Traficul de pasageri va continua să crească până la peste două milioane de pasageri în cel de-al 25-lea an de funcţionare. În cei 25 de ani, potrivit studiilor, aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioane de pasa