Guvernul chinez are o strategie nouă pentru a-i aduce pe tineri mai aproape de regim. Astfel, oficialii asiatici doresc să îi înveţe pe tineri ideologia partidului cu ajutorul jocurilor online.
Deşi multă vreme jocurile au fost condamnate, iar Xbox şi PlayStation nu au putut fi vândute pe cale legală în China, acum guvernul finanţează investiţia în jocurile online corecte din punct de vedere politic.
Practic, cei 120 de milioane de chinezi care practică jocurile online sunt ţinta guvernului, după cum scrie corespondentul „The Telegraph“ la Beijing. La sfârşitul lui 2013, chinezii vor lansa noi titluri. „Glorious Mission” este un joc scris de şapte oficiali cu propaganda şi care a fost aprobat de Armata de Eliberare a poporului.
Scopul său este clar: „instituirea valorilor tradiţionale“ ale armatei, jucătorii fiind purtaţi prin lumea armatei şi prin misiuni de luptă. Jocul vrea să-i înveţe pe tinerii chinezi că şi ei pot fi eroi.
Nu este primul joc naţionalist
China are o istorie în ultimii ani pentru crearea jocurilor cu tendinţă propagandistă. Statul a scutit de taxe anumite companii care au contribuit la crearea unor titluri. De exemplu, Shanda, una dintre cele mai mari companii naţionale din domeniu a creat un titlu numit „Learning from Lei Feng“, acesta din urmă fiind un erou al ideologiei comuniste.
Jucătorii primeau puncte în joc pentru fapte de eroism comunist şi primeau premii de la Mao Tsedong în piaţa Tiananmen. De asemenea, pentru a nu petrece prea mult timp cu jocul, Shanda oferea doar 35 de minute de continuitate. Potrivit Shanda, jocul a fost iniţiat în totalitate de partid, iar dacă un jucător greşea, urma să aibă o discuţie cu un activist de partid în birourile Securităţii.
În „Incorruptible Warrior“, jucătorii intrau în lumea corupţiei. Ei trebuiau să descopere oficiali care aveau amante. Jocul a fost atât de