Noul comisar şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Satu Mare, Maria Pinter, a prezentat ieri sinteza activităţii comisariatului pe anul trecut, în cadrul unei conferinţe de presă. Astfel, în 2012 comisarii Protecţiei Consumatorului au efectuat 1.529 de acţiuni de control şi au aplicat amenzi în valoare de aproape un milion de lei. În ceea ce priveşte numărul reclamaţiilor, anul trecut au fost depuse 366 de reclamaţii, cu opt mai puţine faţă de anul precedent. Cele mai multe dintre reclamaţii au vizat prestările de servicii.
Amenzi de aproape un milion de lei
Noua conducere a Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Satu Mare a prezentat ieri sinteza activităţii instituţiei pe anul 2012. Astfel, în cursul anului trecut, CJPC Satu Mare a efectuat 1.529 acţiuni de control periodice şi operative desfăşurate la producători, distribuitori, prestatori de servicii, în unităţi vamale, pieţe agroalimentare, târguri şi zone de agrement. În urma actiunilor de control au fost încheiate 1.327 procese verbale de contravenţie, dintre care 37% la produse alimentare, 35% la produse nealimentare, 13 % la servicii nealimentare, 12,5 % la servicii alimentare, 2% la produse şi servicii financiare şi 0,5 % la alte segmente de piaţă.
Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în anul 2012, comisarii CJPC Satu Mare au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 987.350 lei şi au dispus interzicerea de la comercializare a unor produse în valoare de 14.135,5 lei.
Reclamaţiile îndreptate împotriva băncilor, în trend
Anul trecut la Protecţia Consumatorului au fost înregistrate peste 45 de reclamaţii împotriva societăţilor bancare şi a instituţiilor finaciare nebancare de credit. Principalele aspecte reclamate de consumatori s-au referit la existenţa uno