Un studiu GfK arată că numărul ţăranilor care au apelat în 2012 la comunicarea prin internet a crescut cu 11% faţă de 2010, ajungând în mediul rural la 33% din populaţie. Sursa: TRAVELLETTO.COM
Ponderea românilor cu vârsta peste 15 ani care utilizează internetul a urcat la 48,7% anul trecut, cu 8,4% peste nivelul din 2010, arată o cercetare de piaţă a companiei GkK.
Cea mai mare creştere – 11% faţă de 2010 - s-a înregistrat în mediul rural care a devenit unul foarte dinamic. Proporţia populaţiei de la sate care a foslosit anul trecut acest mijloc de comunicare a ajuns la 33%.
În mediul urban, 61% din orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6,7% faţă de 2010. Cea mai mare rată de penetrare este în Bucureşti, unde 68% din persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
De asemenea, procentul femeilor care utilizează internetul a avut un avans mai mare decât cel al bărbaţilor.
"În 2012, aproximativ 50% din bărbaţi şi puţin peste 47% din femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", potrivit GfK.
Pe grupe de vârstă, internetul este foarte agreat de tineri. Astfel, 83% din persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% din cei între 25 şi 34 ani şi 62% din cei între 35 şi 44 ani.
"Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital", a declarat, într-un comunicat, Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
GfK România a realizat un studiu despre obiceiurile de uti