Ponderea românilor cu vârsta peste 15 ani care utilizează internetul a urcat la 48,7% anul trecut, cu 8,4 puncte procentuale peste nivelul din 2010, o creştere importantă, de 11%, fiind înregistrată în rândul populaţiei din mediul rural, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei GfK.
"Mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală", se arată în studiul GfK. În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6,7% faţă de 2010. Cea mai mare rată de penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu. De asemenea, procentul femeilor care utilizează internetul a avut un avans mai mare decât cel al bărbaţilor. "În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", potrivit GfK.
Astfel, circa 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani. "Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani", se spune în studiu.
"Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc business-ul, construind strategii de abo